Om oss

Fure barnehage, liten barnehage med stort hjerte for barn og voksne. (Klikk på bildet for mer info)

Vi er en liten foreldreeid barnehage som ligger på øst-modum. Barnehageåret 2023/2024 har vi 18 barn, 4 faste ansatte og 1 styrer. Det vil at vi ikke har ledig plass hos oss før august 2024.

I Fure barnehage setter vi barnas medvirkning svært høyt, der vi voksne har fokus på å lytte og snakke med barna. Vi legger opp dagen utifra barnas behov og ønsker. Barn er i våres øyne fullstendige her og nå mennesker, som vi voksne skal støtte og utvikle- her og nå.

Vi har god tid hos oss, noe som er en viktig faktor for å kunne anerkjenne barn og foreldre. Det er nok en av grunnene til at vi scorer høyt på foreldrebrukerundersøkelsen.

Vi ligger landlig til, ca 10 minutter kjøring fra Vikersund sentrum. Vi dyrker våre egne grønnsaker, vi går masse på turer i nærmiljøet og elsker å være kreative på alle mulige måter.

Fure barnehage har vært i drift i over 25 år. Før dette rommet bygget en skole i mange år, så det er ett gammelt bygg- med mye sjel.

Velkommen!